WORDT DIT 
JOUW DROOMBOOT?

Droom je van lange zeilreizen, van verre bestemmingen, van wonen aan boord? En vind je het niet erg om je gebrek aan budget te compenseren met wat zelfwerkzaamheid? Dan kan deze webpagina zomaar het begin van jouw zeilavontuur zijn...

bootstrap templates


NIEUWE WERKELIJKHEID
Het kostte weinig moeite om het profiel hierboven te schetsen. Dromen van lange zeilreizen en verre bestemmingen bepaalden in de afgelopen decennia ook ons leven. Vele daarvan hebben we al kunnen verwezenlijken, maar daar zal het niet bij blijven. Ook in de komende jaren zullen het bootleven en zeilreizen onze plannen blijven bepalen...

Hoewel we dus niets aan 'jeugdig enthousiasme' hebben verloren, kunnen we anderzijds ook niet om de realiteit van het 'verstrijken der jaren' heen. De ontkenning van die werkelijkheid heeft plaats gemaakt voor het besef dat bij onze ambities andere keuzes passen. Een boot die minder van onze zelfwerkzaamheid vraagt, is er daar een van... 


Daarom hopen we voor onze inspirerende Van de Stadt Zeehond een zeiler te vinden die deze boot verdient. Iemand die zijn of haar zeildromen combineert met technisch inzicht, handigheid, en onze energie van 25 jaar geleden. We hopen dat jij dat bent, en dat we je binnenkort aan boord kunnen ontmoeten...

Ruud & Sonja



SPECIFICATIES

Ontwerp Van de Stadt
TypeZeehond
BouwmateriaalStaal
Bouwjaar1990 
Lengte11,40 meter
Breedte3,46 meter
Diepgang2,00 meter
Waterverplaatsing10 ton
Doorvaarthoogte17 meter
MotorSole 44 PK (2002,  800 motoruren) 
SchroefVast 3-blad
BrandstofstankRVS 150 liter
Accu's 4x 85 Ah + startaccu
GrootzeilDacron (2017, + Huik 2019) 
GenuaDacron (2004, op Facnor rol)
KotterzeilWegneembaar kotterstag met zeil met leuvers
BesturingStuurwiel met kabeloverbrenging
StuurautomaatRaymarine ST6000
WindvaanstuurinrichtingSailomat (Pendulum met hulproer)

DEZE BOOT IS NIET MEER BESCHIKBAAR


KAN IK DAT BETALEN?
De prijs van de boot kan in dit geval niet zonder enige uitleg...

Bij geen enkele boot zegt de type-aanduiding zo weinig als bij een Van de Stadt Zeehond. Als zelfbouwproject is elke Zeehond immers net zo verschillend als degene die hem hem bouwde. Dit is een voorbeeld van een boot waarbij dat goed uitpakte. Zowel onder- als bovendek is het oorspronkelijke ontwerp aangepast en verbeterd. Met als opvallendste resultaat dat de open indeling en het interieur veel moderner zijn dan het bouwjaar doet vermoeden. Dat zou een veel hoger bedrag rechtvaardigen dan de vraagprijs. Voor dat verschil is een goede reden...

Hoewel de boot goed is onderhouden, wacht de nieuwe eigenaar ook een paar flinke klussen. Voorafgaand aan een volgende lange reis, zullen een renovatie van technische systemen en van het onderwaterschip nodig zijn. Dat zijn opgaves die meer tijd en moeite kosten dan een enorme investering. Tenminste, als je dat zelf aanpakt... Voor wie dat werk grotendeels moet, of wil, uitbesteden is dit zeker niet de juiste boot.

Vanzelfsprekend moeten we je voor dat werk compenseren. Wij denken dat een bedrag van 10.000 euro daar een passende vergoeding voor is. Daarom kan deze boot al voor 27.500 euro van jouw zijn...